söndag 12 juni 2011

Kärlek till livet

 - Karin, ska du inte försöka gå ner lite vikt? Gå på gym eller så. Man mår så mycket bättre då.

Idag har jag ätit middag med mamma. Det är henne jag citerar ovan och jag vet att hon bara vill mig väl, men jag kan inte låta bli att bli lite ledsen och känna mig lite misslyckad när hon tar upp min vikt. Hon har en feeeet dotter.

Att vara överviktig är inget misslyckande och jag vet att jag inte är misslyckad. Jag har många fina egenskaper, men övervikten (eller fetman som det rätta ordet är) stör mig. Fast egentligen är det ju inte övervikten som är problemet, det är hetsätandet (som i sin tur orsakar övervikten).

Jag är 29 år, singel och bor i Sveriges största stad. Jag borde vara ute och roa mig, träffa folk, flörta! Men istället låser jag in mig i min lägenhet och vräker i mig onyttig mat.

Jag vill inte längre. Jag måste sluta skada min kropp och själ så som jag gör.
Jag ska välja kärleken. Kärleken till mig själv och till livet!

2 kommentarer:

  1. Man vill inte ha kommentarer på varesig sin vikt eller figur, oftast är man ju plågsamt medveten om hur det står till. Samtidigt, den som står en nära och säger det, gör det ju bara för att den bryr sig. För mig har det bäst effekt när äldsta sonen säger något, för han säger det på ett sätt som får mig att känna att han är stolt över det jag presterat hittills. Då går det ju lättare att avstå och lättare att ge sig iväg på träning.

    Visst har du fått professionell hjälp tidigare för hetsätningen? Kanske är det något sådant du behöver ordna med igen?

    Kramar från mig!

    SvaraRadera
  2. Sv. Hjälps inte... Det värsta jag vet är lutfisk och filmjölk och i filmjölksklassen platsar naturell yoghurt. Jag vill kunna äta naturell yoghurt eftersom jag tycker smaksatt sådan är för söt, men denna syra....blääää.... Går icke! :)

    SvaraRadera