lördag 25 juni 2011

Dag 9 o 10

Midsommar är över. Hoppas att ni har haft det bra!

Jag gjorde aldrig upp någon plan för vad jag skulle äta. Jag är dålig på att hålla mina planer och ännu sämre på att hantera mina misslyckanden så jag mår bäst av att lägga ribban lågt. Men jag är nöjd med min helg. Det är inte mat som har gett mig mina extrakilon, det är godis, snacks och mackor, och så länge jag undviker det så är jag nöjd.

Förresten, jag skrev ju om kläder häromdagen. Nu har jag upptäckt att Vogue Italia har en sida för oss kurviga! Kul!

FREDAG
Frukost: 1 tallrik lättfil med allbran, 1 smörgås med bregott mellan och mager ost
Lunch: Kokt potatis, lax, skinka, gräddfil, gräslök, hårt bröd med smör och ost, 1 glas vin
Mellanmål: 1 bit gräddtårta
Middag: 2 grillspett (lammkorv, fläskkarré, lammkött), potatissallad, beasås, grillad majskolv, grillad champinjon med röra, 1,5 glas vin


LÖRDAG
Frukost: 1 tallrik lättyoghurt med müsli, 1 smörgås med bregott och ost, 1 kopp te med mjölk
Lunch: Kycklingpaj, sallad
Mellanmål: 1/2 tårtbit, 1 glas sprite
Middag: 1 tallrik lättfil med allbran, linfrö och mandel, 2 smörgåsar med bregott mellan, mager ost och tomater

1 kommentar:

  1. Inget fel i att lägga ribban lågt så får man en känsla av accomplishment efteråt!

    SvaraRadera