torsdag 30 juni 2011

Dag 15 - Vägning

Jag vill egentligen inte erkänna det, men jag har kommit till insikten att jag är tämligen (eller väldigt) prestationsinriktad. När det gäller viktminskningen vill jag ha en rakt nedåtlutande viktkurva utan variationer.

Men det här med viktminskning är ju sällan en spikrak historia. Vissa veckor går man ner mycket, andra veckor går man ner mindre. Ibland går man kanske upp nåt hekto. Jag är fullt medveten om att detta är helt naturligt.

Men! Jag har ju väldigt svårt att hantera misslyckanden (läs: avstickare från min raka viktminskningskurva) och därför har jag bestämt mig för att endast väga mig varannan vecka. Då kommer inte variationerna synas lika mycket och jag tror att jag kommer få en lugnare inställning till det hela. Vilket behövs!

Idag har det gått två veckor sedan jag tog mig i kragen och började leva ett nyttigare liv och jag ställde mig på vågen imorse. Och jag blev nöjd!

-2.7 kg

Frukost: 1 tallrik lättfil med allbran och linfrön, 1 smörgås med bregott mellan och mager ost
Lunch: Kycklinggryta med ris och sallad, tomat, gurka
Middag: Skinka, rostbiff, färskpotatis, gräddfil, sallad, tomat, gurka
Efterrätt: Jordgubbar med mjölk

4 kommentarer:

  1. -2.7 kg på två veckor!?!?!?!?!?

    Men det är ju helt suveränt bra!!!!

    Att vara tävlingsinriktad känner jag igen, periodvis har det lett till att jag avstår eller strunta i mina ansträngningar när det inte gått bra. Det gäller att ha överseende med variationerna, vägning varannan vecka kan vara ett sätt.

    SvaraRadera
  2. Oj oj vilket fint resultat. Grattis!! Jag känner igen det där med att prestera. Visst är det konstigt att man nästan alltid dömer sig själv mycken hårdare än vad man dömer andra. Jag tror du har en poäng när det gäller vägningen. Jag har ibland funderat på att bara väga mig en gång i månaden pga mens o annat men just nu kör jag på en gång i veckan o inte oftare.

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Keep up the good work :)
    Jag väger mig varje dag :O men det är endast vikten på fredagar som räknas. Å andra sidan tittar jag på min kurva (titta under vikt&mått på min sida) och några pucklar här och där kvittar faktiskt, även om det är lite surt just då. Jag blir bäst peppad av framgångar, men man kan hitta andra framgångar. Lära sig springa en mil till exempel :)

    mvh//pernilla

    SvaraRadera
  4. Ett stort välförtjänt GRATTIS!!! :D

    SvaraRadera