onsdag 22 juni 2011

Dag 7

Igår undrade jag var sommarvädret hade tagit vägen, men när jag tänker efter så vet jag inte hur mycket sommarvärme jag vill ha. Visst, det är skönt men värme innebär så mycket annat.
  • Avklätt. Sommar och sol betyder korta ärmar och korta underdelar. Helst vill jag bara svepa in mig i en kaftan och slippa visa mina runda lemmar. 
  • Svett. Jag tycker att jag har svettats mer än vanligt den här sommaren, men det är väl inte konstigt när man väger 87 pannor.
  • Skavsår. Jag blickar avundsjukt på dem som trippar runt i kjol utan strumpbyxor. Själv har jag så tjocka lår att de ständigt gnids mot varandra och det gör ont. Visserligen har jag köpt ett par långa underbyxor som jag kan ha under kjolarna, men ändå! Jag vill inte få skavsår mellan låren!
Någon som känner igen sig?
Hursomhelst. Mitt mål är att jag ska få ordning på mina matvanor och gå ner i vikt och då kommer jag ju inte ha dessa problem sommaren 2012!

Frukost: 1 tallrik lättfil med allbran, 1 smörgås med bregott mellan och mager ost
Lunch: Kycklingenchiladas med guacamole och tomater
Middag: Äggröra med gurka, 1 havreknäcke med bregott mellan och mager ost

4 kommentarer:

  1. Åh, skavsår på låren är inget vidare. Lite lättare blir det nog för mig den här sommaren, men problemet är inte helt borta. Modet med tajts och kjol har varit min räddning.
    Jag länkar till dig så jag enkelt kan följa dig.

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera
  2. Hej, hittade hit genom Pernilla. Och vill säga dig det att visst är man avis när man ser dessa trippa runt och se bekymmers fria ut, men så är ju inte fallet för alla.
    Men visst önskar man att man kunde trippa runt som de utan dessa lår,
    Men tights under kjolen och man kan trippa runt lika läckert som de;)

    SvaraRadera
  3. Usch ja, känner igen mig...speciellt det där med skavsar mellan laren...ajajaj. Numera far jag inte det och det är underbart :) Nästa sommar ska jag vara fit for bikini ;-) Kanske. Är inte riktigt där denna sommar, även om jag kommit langt pa väg.

    SvaraRadera
  4. Jag tror att mina lår är konstruerade för skavsår, spelar tyvärr ingen roll om jag vägt 56 kg eller 94, det har bara varit frågan om hur stor yta jag fått skavsår på...

    Tom min man som är smal som en pinne men har muskulösa ben har detta problemet om han springer längre sträckor i bara löparshorts utan långbenta träningskallingar under.

    Jag läste ett intressant klädtips för sommaren häromdagen; man ser oftast smalare ut i ärmlösa toppar/linnen än sådana med kort ärm som slutar i höjd med brösten som oftast är ett av de bredare partien man har. Jag har inte testat i spegeln ännu men det kan nog ligga något i det.

    SvaraRadera