torsdag 23 juni 2011

Dag 8

Jag älskar kläder! Jag tycker att jag har en bra smak och har jättemycket kläder. Problemet är att det inte är så många av dem som passar längre. För tillfället kommer jag bara i ett par byxor (ett par svarta chinos i storlek 44 från Esprit) men de sitter inte särskilt snyggt.

Jag vill vara fin även när jag går ner i vikt så därför tänkte jag köpa mig ett par nya byxor. Eftersom min kroppshydda har blivit så stor fick jag söka mig till butikernas avdelningar med större storlekar, ni vet BiB, Generous, XLNT, Å+ osv.

Men guuuuud vilka tråkiga kläder det finns där. Vill man bara ha tunikor när man är större än storlek 44? Måste det vara resår i midjan? Usch och fy, jag vände och gick. Jag satsar på att komma i mina gamla svarta stretchjeans istället.

Men ni som handlar på ovan nämnda avdelningar, vad tycker ni om utbudet? Jag skulle nog söka mig till nätet istället, t ex hit.

Frukost: 1 tallrik lättfil med allbran, 1 havreknäcke med bregott mellan och mager ost
Lunch: Kycklingenchiladas med gurka
Mellanmål: Havreknäcke med bregott mellan och mager ost
Middag: Stekt fläskfilé marinerad i olja, oja och vitlök, ris, riven morot och rivet äpple
Efterrätt: Körsbär

2 kommentarer:

  1. Håller med! I sådana tältkläder ser man ännu tjockare ut. Jag har alltid haft stora sbröst och jag valde kläder som var hyfsat tajta över brösten och sen rakt ner, typ klänningar med smockliv. Ihop med tajts kände jag mig fin. Den här sommaren, då jag gått ner 20 kg, använder jag samma kläder - fast de sitter mycket snyggare. Det enda jag köpt nytt ät jeans, i st 44. Som mest hade jag st 50. Jag kommer också i mina gamla byxor i st 42 :)

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera
  2. Sambons påfund kalla mig Miss Wolverine ;) Titanplattan kommer sitta kvar för alltid om det inte skulle uppstå några problem med den.

    Och jag håller med dig, jag är så himla glad att jag slipper tvingas handla tjockiskläder på kappahl, lindex etc för utbudet är verkligen uselt!! Vill inte känna sig som en kärring när man är under 50 år ;)
    www.newlook.co.uk har mycket fint också, värt att kika på! Fast annars så håll ut och snart passar skinnyjeansen igen!

    SvaraRadera