måndag 27 juni 2011

Dag 12 - Den (nåja, nästan) nakna sanningen

Jaha, så här ser jag ut. Man skulle kunna tro att jag är gravid i sjätte-sjunde månaden, men det är jag inte. Jag är bara tjock, överviktig, fet, kraftig, kurvig, spolformad. You name it!

Jag är dock ganska proportionerlig, det mesta på mig behöver bli mindre. Låren, rumpan, armarna, brösten, magen, dubbelhakan, ryggvalken - ja, allt helt enkelt.

Är inte helt nöjd med min dag ur matsynpunkt. Varför tog jag bröd på restaurangen? Varför tog jag en öl? S U C K ! Om jag vill att min kropp ska förändras måste jag göra bättre val. Varje dag!

Frukost: 1 tallrik lättfil med allbran och linfrö, 1 smörgås med bregott mellan och mager ost
Lunch: Kycklinggryta med ris och sallad
Middag: Kyckling tikka masala, ris, sallad, dressing, nanbröd, 1 öl

3 kommentarer:

  1. Du blundar inte för sanningen längre, det är det allra viktigaste steget.

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera
  2. Du ser bra ut. Blir du av med den höga magen (5-7 kg kanske) så får du en helt annan profil. Och du-du har ju höjd på rumpan! Den där behöver du inte slita för att bli av med, bara bättra på!!!

    Taskiga beslut-jag har inget svar på det, är i klorna på dem själv...

    SvaraRadera
  3. Snygg blogg. Visst är det skönt att vara pågång. Var inte för hård mot dig själv såhär i början. Ibland tar vi beslut som vi i stunden eller senare tycker är fel, men du är på rätt väg. Lycka till!

    SvaraRadera