fredag 17 juni 2011

Dag 2

Jag har ju rensat bort mina gamla inlägg här på bloggen. Lite vemodigt kändes det, men samtidigt behövde jag en nystart.

Helgen kommer att bestå av bröllop och maten blir således inte särskilt kalorisnål, men huvudsaken är att jag inte hetsäter och det tänker jag inte göra!

Och för er som undrar över dagens intag. Nej, jag brukar inte dricka vin på förmiddagarna, men vi firade en grej på jobbet.

Frukost: 1 tallrik lättfil med allbran, 1 smörgås med bregott mellan och mager ost
Mellanmål: Ett litet glas mousserande vin
Lunch: Spaghetti med tomatsås, parmesanost
Mellanmål: Havreknäcke med bregott mellan och mager ost
Innan middag: Några nötter, ett glas mousserande vin
Middag: Creolsk gryta med ris och sallad, två glas rödvin
Efterrätt: Glass med chokladsås, mandelspån och maränger

1 kommentar:

  1. Visst är det väl rätt bra att logga vad man äter? Om det sen är viktminskningsvänlig mat eller inte kan ju kvitta för man kan ändå gå tillbaka och fundera på vad som var bra och vad man kunde ha gjort annorlunda.

    En fråga; har du funderat på att dra ner på kolhydrater? Jag var så 100 % anti en sådan befängd idé tills jag läste "Hjärnkoll på vikten" och insåg att stor del av kolhydrater sannolikt har samma effekt på mig som godis, bullar, glass, socker och leder till "sug" och överätning.

    SvaraRadera