söndag 28 augusti 2011

Två veckor!

Ja, idag firar jag två veckor som viktväktare! Veckan som har gått har varit ganska jobbig ur viktminskningssynpunkt. Jag har varit på tre fester samt ätit en utelunch på ett hamburgerställe (inte mitt val av restaurang) och då drar propointsarna iväg rejält. Två glas vin blir 10 propoints och det är en dryg tredjedel av mitt planerade dagliga intag (29 propoints).

Jag har gjort bra val, till exempel rödvin istället för vitt vin och sallad till hamburgaren, och hållit mig till mina propoints. Men det har inte varit helt lätt, det har krävts stor planering och beslutsamhet.

Imorgon är det möte med vägning igen. För att få en guldstjärna måste jag ha gått ner 0,6 kg och det tror jag att jag har gjort, kroppen känns liksom lite mindre och fastare :)

1 kommentar:

  1. Bra gjort att klara dig inom pointspotten trots festerna. Jag hoppas du får din guldstjärna i morgon. Lycka till!

    SvaraRadera