tisdag 23 augusti 2011

Action!

Gårdagens viktväktarmöte var som en liten terminsstart. Vi gick igenom hur programmet funkar och det hade jag väl redan koll på, men man snappar alltid upp något nytt.

Framförallt fastnade en mening som konsulenten sa: Det är inte det man tänker som förändrar världen, utan det man gör.
Den träffade öm punkt. Ibland är det mycket snack och lite verkstad hos mig. Jag är tänkandets kung! Funderar ut vad jag ska äta, när jag ska motionera mm, och köper fina anteckningsböcker som ska användas som dagböcker. Men sen händer det liksom inte så mycket mer.

Ovanstående tanke går även att tillämpa på mycket annat här i livet. Man kanske går och tänker att man ska skänka pengar till de svältande i Afrika, men att bara tänka hjälper ingen. Låt detta bli en vecka med action!

3 kommentarer:

  1. Så sant!

    När det gäller vikten är det för de allra flesta handlingskraft det som krävs för att den ska minska, och inte bara en dag eller två utan många dagar!

    SvaraRadera
  2. Det är väldigt mycket snack och liten verkstad här med tyvärr. Jag tänker en massa, gillar att planera men det gäller ju också att följa det man bestämmer.

    Så... yes, en vecka med action... låt oss börja!

    SvaraRadera