torsdag 25 augusti 2011

Pressbyrån

"Min" tunnelbanestation har två uppgångar. Vid den ena ligger en Pressbyrå och när jag gick förbi där idag kunde jag inte låta bli och tänka på hur många gånger jag har smitit in där, småhungrig efter jobbet, och köpt en chokladbit som jag slukat på femton sekunder. Och detta när jag var ungefär tio minuters promenad hemifrån!

Usch, vilket beteende. Läskigt nog blev det nästan till en vana och varje gång sa jag att det här skulle vara den sista gången. Men idag gick jag förbi helt osugen! Bra, bra!

En annan bra sak är att jag gick ut och tog en powerwalk trots att jag helst av allt ville kasta mig i soffan. Yay!

2 kommentarer:

  1. Men vad bra. Grattis till dig. Lycka till med morgondagen.

    SvaraRadera
  2. Karin vs sötsuget 2-0!! Härligt jobbat att stå emot suget och att hitta motivationen att gå ut :)

    Duktig du är, vet hur svårt det är att stå emot. Stor peppkram

    SvaraRadera