söndag 4 september 2011

Vad hände?

Jag har inte bloggat på nästan en vecka och jag har knappt läst några bloggar, men det är ingenting som jag har saknat. Vad har hänt med mig egentligen?

Jag har haft en riktig skitvecka. Jag har varit sjuk och deppig och skitit i allt som har med points att göra. Och hetsätit. Fan fan fan.

Och så har jag drabbats av panik och tänkt tankar som att jag måste gå ner skitsnabbt i vikt och att jag ska gå morgonpromenad varje dag.

Men nu har jag tagit några djupa andetag. Jag ska ta det lugnt och följa min viktväktar-plan.
Andas in. Andas ut.

3 kommentarer:

  1. Panik och quick-fixes, jag vet...Men båda vet vi väl att ingetdera är värt det, inte heller leder det till något. Jag kände en illning i morse på väg till gymmet att kanske skulle jag köra stenhårt i flera timmar, men jag beslutade att 60 min yoga, inte mer. Att komma upp på banan och hålla sig kvar löses inte genom att plötsligt skjuta kraven skyhögt.

    Andas, acceptera veckan som varit, det börjar en ny imorgon.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Bra andas och ta det lugnt, återgå till planen, förlåt dig själv o lägg veckan bakom dig utan att straffa dig själv med mer hetsätning, svält eller tvångstränande. Du vet precis hur du ska göra. Du kan o du vill.

    Hoppas du mår bättre kommande vecka. Kram

    SvaraRadera
  3. Tråkigt höra att du hamnat i ett litet svart hål, haft samma dilemma veckan som gått. Bara blivit skit, de inre demonerna är bra på att få en att strunta i allt vett man brukar ha.
    Fast idag är det måndag, ny vecka och nästan ny månad - nu försöker vi ta oss igenom denna dagen! Det ska vi väl klara? Låt de onda andarna gå och gömma sig långt ifrån tankarna, du är bra och värdefull oavsett om du är pinnsmal eller lite mullig. Stor peppkram till dig.

    SvaraRadera