torsdag 15 september 2011

Bli gammal

Jag har en bror som bara är ett år äldre än jag. Han jobbar otroligt mycket och sover nog bara 4-5 timmar per natt.

Jag brukar klaga lite på honom och säga att det inte är bra att jobba så mycket. Han är naturligtvis medveten om det och sist vi pratades vid sa han att jag troligen kommer att bli äldre än honom. Alltså överleva honom.

Då fick jag lite ont i magen. Ja, det är sant att jag sköter mig när det kommer till sömn och hälsosam arbetstid. Jag röker inte och dricker måttligt. Men i övrigt då? Min fina fina fina kropp som är gjord för att röra sig, den är för det mesta still. Och jag proppar den full av massa skit - fett, salt och socker.

Det kunde jag ju inte säga till honom. Jag bara nickade lite, men inombords fick jag panik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar