onsdag 21 september 2011

Ddunk

När illamåendet och ryggontet var som värst bestämde jag mig för att ta ett bad. Jag mår bra av bad, det är varmt och skönt.

Jag tappade upp badet med såpass lite vatten att näsan var över vattnet när jag låg raklång på ryggen (eller raklång, ryggen var rak men benen var ganska hopknycklade), så att jag kunde andas. Öronen hamnade dock under vattnet och där låg jag och försökte slappna av.

Det var så skönt och så lugnt. Och det enda jag hörde var:

Ddunk.
Ddunk.

Mitt lilla hjärta. Det får kämpa hårt för att slå runt blodet i min tunga kropp.
Jag ska bli snällare mot mitt hjärta. Jag ska träna det och göra jobbet lättare.

7 kommentarer:

  1. Bad är ett bra sätt att ta hand om sig själv. Jag älskar det men tyvärr har jag inget badkar.

    SvaraRadera
  2. Hoppas illamåendet och värken släpper .

    SvaraRadera
  3. Kikar in till dig, hoppas du mår bättre nu!!
    Klart du kommer fixa din resa!

    Skickar en piggelin kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Hmmm.

    Det där var då en insikt som heter duga. Det är bara att tänka på vilket motstånd hjärtat arbetar emot. Jag är nu inte helt säker, men jag har svårt att tro att inte stora fettdepåer på kroppen påverkar hjärtats arbete, inte bara eventuellt plack på blodkärlens väggar.

    Hoppas nu att ryggen blir bättre och att du mår bra igen.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Tack för all uppmuntran och pepp! Du är så bra du! :)

    SvaraRadera
  6. Men usch då, fy vad tråkigt att din fina må bra känsla rann ut så där. Bra att du pysslar om dig själv med bad mm. Krya på dig och glöm inte att du redan är ett par kg lättare, dvs du har redan gjort det lite lättare för din kropp pumpa runt blodet. Kram!

    SvaraRadera
  7. Du uttrycker dig väldigt vackert, vemodigt och stillsamt. Kämpa på, det går att vinna mot demonerna. :)

    SvaraRadera