fredag 16 september 2011

Har du small?

Igår utspelade sig följande konversation på jobbet:

Kollega (kvinnlig): Vad har du för storlek?
Jag: Öhhh, hurså?
Kollega: Det är en som säljer en träningsjacka här på intranätet. I storlek small. Det kanske vore nåt för dig.
Jag: Nä, den passar nog inte riktigt.

HALLÅ! Jag må vara kort, men jag är breeeeeeed. I min träningsjacka står det XL :(
Fast det var ju positivt att hon hade den uppfattningen. Men hon är väldigt lång så hon kanske drar slutsatsen kort = small.

Den trista sanningen...

2 kommentarer:

  1. Ja, som du sa det var ju positivt på ett sätt ändå. Hade nog känts lite trist om hon sagt att jackan som såldes var en xxl eller något dylikt haha! Men snart så är det inge mer xl på jackorna;-)

    SvaraRadera
  2. Men det var väl ändå bra att hon såg dig som liten. Du ser att andra ser annat än det man ser själv.

    SvaraRadera