tisdag 13 september 2011

Motion

På gårdagens möte pratade vi om motion, vilket var väldigt lägligt eftersom jag känner att jag inte riktigt har kommit igång med den biten. Problemet för mig är, som så ofta annars, att jag lägger ribban för högt. Minst tre gånger i veckan ska jag träna på gym och däremellan vore det jättebra om jag kan powerwalka. Och så kan jag ju gå av en tunnelbanestation tidigare. Bla bla bla. Jag måste nog tagga ner och ta det lite lugnt. Det kanske får bli gympass en gång i veckan tills jag känner att jag börjar få in det i mina rutiner.

Jag brukar få ett litet lyckorus när jag hetsäter (men därefter byts det ut mot ångest) men jag ska försöka få det av motion istället. Endorfinerna ska strömma genom kroppen!

Dessutom är motion bra för huden. Tränandet gör att den syresätts, blir mer elastisk och drar ihop sig lättare, vilket låter väldigt bra eftersom jag inte vill ha lös hängande hud efter min viktminskning.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Kul att hitta en till viktväktare, om än att jag inte räknar just nu...

    Vad bra att du skrev det där om motion,det sporrar mig att komma igång iaf :) räcker med degmagen som kom efter kidsen ;-)

    Tror du gör helt rätt i att börja lågt och öka på. Blir det ett gympapass i veckan,är det ju lätt utökat med en pw i veckan,så är du ju igång 2 ggr den veckan lixom :)

    SvaraRadera
  2. Du är väl rolig du! "Blablabla".... Jag har också tänkt det där med att kliva av i Gamla Stan men inte sjutton har jag lyckats med det ännu. Å andra sidan har jag åkt SJ-tåg en period och nu har jag varit bortrest.

    Men sänk ribban, litet regelbundet är bättre än mycket och sällan.

    SvaraRadera