onsdag 21 september 2011

Blä

Igår gick det åt helvete.

Jag var hemma från jobbet för jag kände mig hängig. Jag slarvade med lunchen och blev så hungrig att jag hetsåt.

Sen gick jag iväg till mataffären. Köpte tre wienerbröd (3 för 15 kr, klart man köper tre!) och ett ballerinapaket som jag tryckte i mig sen. Och så lösgodis. Bra jobbat, Karin!

Men i morse vaknade jag med ryggont (låg ju på soffan större delen av dagen igår) och fruktansvärt illamående. Och sen kräktes jag i flera timmar.

Undrar om det var en reaktion på hetsätningen eller om det var några bacilusker på wienerbrödet eller lösgodiset. Jag brukar undvika lösgodis för jag är helt övertygad om att jag i vintras fick vinterkräksjuka efter att ha ätit lösgodis.

Känner mig lite bättre nu, men jag har bara lyckats få i mig en halv deciliter fil än så länge.

1 kommentar:

  1. Din stackare! Att äta massor som man egentligen inte vill är ju tråkigt, men att sedan bli sjuk på det är ju botten! Kanske kan detta bidra till att du nästa gång du står vid lösgodislådorna att du avstår? Så har jag det framför naturgodiset, jag minns en riktig hemsk kräksjuka (eller mest sannolikt var det gallblåsan som krampade har jag förstått senare).

    SvaraRadera