onsdag 14 september 2011

Tjockchock!

Förra veckan läste jag en artikel i Aftonbladet om att en av höstens tv-bönder hade fått en tjockchock när han såg sig själv på tv och gått ner typ 13 kg till de kommande inspelningarna.

Tjockchock. Vilket fjantigt ord! Jag blir så trött på kvällstidningarnas dåliga journalistik.

Men när jag tänker efter är ordet kanske inte så dumt.
Jag var och reste i tjänsten förra veckan och möttes inte av en rolig syn när jag såg mig själv i badrumsspegeln på hotellrummet. Inte nog med att jag såg sliten och grå ut, jag var även riktigt fet! Tjockchock 1!
Dessutom fick jag se en inspelad film från ett av våra event där jag står och pratar på en scen. Gaaaaaaaah! Tjockchock 2!

Så, det må vara både fjantigt och svåruttalat, men ibland är tjockchock precis rätt ord!

3 kommentarer:

  1. Tyckte också att det lätt rätt fjantigt tidigare men du lyckas få det att bli en klockren beskrivning för hur jag ibland kan känna mig. Du liksom satte det i rätt sammanhang. haha!
    Tack för ett skönt inlägg

    SvaraRadera
  2. Humoristiskt inlägg, men samtidigt så vet jag inte tjockchock låter brutalt :/

    Tjockchock är om man tittar på amerikanska tvprogram, man känner sig snudd på anorektisk efter sånna stunder..

    Och gräddbullarna är snuskigt goda, förvarat dom i frysen så de påminnt mer om glassgodisar (perfekta nu med förkylningen), men det finns inget nyttigt över dom någonstans tror jag :(

    SvaraRadera
  3. Tjockchock..?

    Jo, en sån fick jag också i hotellspegeln, men mest när jag var avklädd, annars accepterade jag det jag såg.

    Det kan du också göra. :)

    SvaraRadera